Jumat, 30 November 2012

Don't feel Inferior


2 days ago I got missed call at 4:30 am in the early morning, its twice... actually at 4:20 am  I was wake up because my alarm was on then i just push the snooze bottom, then continue my sleep untill 05.00 am then wake up for morning prayer. when my phone ring at 4:30 am in the morning, actually i heard it but i am too lazy to pick it up.. because I was very sleepy and still want to sleep more.. then i ignor it (oh, sorry for my ignorance) hehee,, saya juga tahu siapa yang menelpon tapi saya pikir nanti pagi aja saya call her back.. setelah 2 missed call tadi, ternyata dia mengirimkan sms yang bunyinya kurang lebih menginformasikan bahwa " she broke up with her boyfriend then she barely know that her boyfriend is cheating on her" i wasnt suprised because i knew already her boyfriend its Bas Ass, and i told her many many times for not dating with him but she didint hear me, she still expecting her boyfriend to marry her.. ahh... i just want to say " thats what i am talking to you before or i already told you" tapi saya juga menjaga perasaan dia.. jadi saya reply smsnya dengan bilang bahwa dia tu nggak perlu sedih sedih untuk cowo yang nggak pantes menerima itu. nggak usah kepo kepoin cowo itu dengan buka buka twitternya, facebooknya, tanya tanya ke temennya.. udahlahhh.. buktikan aja kalo dengan putus itu hidup dia bisa lebih bahagia.. ya.. saya ngerti sih how our feel after break up, but come on.. Earth is still spinning even though you cry for months, The sun is still shine on, the bird still fly, and so on and so on.. jadi nggak ada pengaruhnya, yang sakit diri kamu sendiri, orang lain itu nggak akan peduli.. ya saran saya sayangilah diri sendiri dengan pergi jauh jauh dari hal hal yang nggak bikin kita dewasa dan nggak bahagia.. 

Nah, kemaren ini saya sms dia untuk coba ajak dia jalan-jalan siapa tau aja sedihnya ilang. Tapi ternyata kemaren itu dia dapet kabar lebih buruk lagi ketimbang diputusin dari pacarnya. she told me that she was no longer allowed to work at the company where he works now. kali ini saya kaget, jadi istilahnya sudah jatuh tertimpa tangga.. what a surprised !!!  she said she want me talk and from the way she spoke in the phone seemed to hold on the tears...saya jadi bertanya tanya. Kenapa ya orang bisa dikasih cobaan yang bertubi2 begitu ya ? kasihan juga sama dia, saya cuma bisa kasih semangat.. yakinin dia kalo semua itu udah jalan terbaik yang Allh berikan buat dia.. she told me that this time is lower spot in her life and she feel so inferior in this world.. ahh , what i am gonna do fo you friend ? i just can say call me when u need me, i always be there for you.. thats all i have..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar